Ce să faci dacă ai alimentat cu benzină în loc de motorină
Motoarele diesel și cele pe benzină funcționează diferit și necesită carburanți specifici pentru a funcționa corespunzător. Utilizarea accidentală a uleiului de motor greșit nu este de dorit, însă utilizarea combustibilului greșit poate provoca daune iremediabile motorului.
Află în continuare ce se întâmplă dacă ai băgat benzină în loc de motorină și ce ar trebui să faci dacă acest lucru se întâmplă.
Diferențe între motorul diesel și motorul pe benzină
La fel ca motoarele pe benzină, motoarele diesel ard combustibilul pentru a genera forța care pune mașina în mișcare.
Însă, în cazul motoarelor diesel presiunea și temperatura fac motorina să se aprindă fără scânteia de la bujie, în timp ce benzina este mai subțire și necesită o scânteie pentru aprindere. În plus, benzina este adesea amestecată cu etanol, care o face și mai inflamabilă decât este.
Totodată, combustibilul diesel acționează precum un lubrifiant. Motoarele diesel se bazează pe capacitatea motorinei de a lubrifia injectorul de combustibil și alte părți ale sistemului de alimentare.
Aceste diferențe fizice influențează comportamentul combustibilului în camera de aprindere.
Din punctul de vedere al utilizării, motorina este combustibilul cel mai adesea utilizat vehiculele care necesită un cuplu nominal mai mare și mai multă putere de tracțiune. Sistemele de propulsie pe benzină sunt cel mai adesea asociate cu autoturismele, SUV-urile și camioanele ușoare.
Deși ambele sunt derivate din petrol brut, benzina și motorina au proprietăți fizice diferite. Benzina este mult mai subțire și are un miros distinct. Combustibilul diesel este mai gros, aproape precum un ulei.
Pe scurt, motoarele pe benzină și cele diesel sunt proiectate să funcționeze doar cu tipul lor specific de combustibil.
Ce se întâmplă dacă bagi benzină în loc de motorină sau benzină amestecată cu motorină în rezervor
Dacă te întrebi ce se întâmplă dacă pui benzină în loc de motorină în rezervor, trebuie să știi, în primul rând, că benzina necesită o bujie pentru a genera o scânteie și a se aprinde. Atunci când adaugi benzină într-un motor diesel, nu va avea loc aprinderea.
Cel mai nefavorabil scenariu este cel în care, din întâmplare, are totuși loc o aprindere, motorina fiind amestecată cu benzină. În acest caz, aprinderea va fi prea puternică pentru ceea ce poate suporta motorul diesel.
În al doilea rând, benzina nu se va aprinde în mod constant, deoarece nu există acea bujie, iar combustibilul nu va arde corect, ceea ce va face ca pe țeava de eșapament să iasă fum negru.
Fumul negru înseamnă, de fapt, o combustie incompletă și rezultă din încercarea de a compensa lipsa combustiei prin ajustarea amestecului combustibil-aer. În timp ce fumul în sine arată și miroase urât, acesta înseamnă, de asemenea, că diverse piese și senzori din sistemul de alimentare cu combustibil se vor bloca în cele din urmă.
În același timp, pompa de combustibil și injectoarele cedează din cauza incapacității benzinei de a funcționa ca un lubrifiant. Benzina, care este un solvent, nu este făcută pentru a lubrifia componentele motorului. Ca urmare, componentele metalice se vor freca unele de altele și se vor deteriora permanent. În cele din urmă, motorul va înceta să funcționeze, necesitând reparații substanțiale sau chiar înlocuirea.
Mai mult decât atât, în interiorul unui motor diesel există o mulțime de piese și componente alternative, cum ar fi tije, pistoane și pivoți. În cazul aprinderii combustibilului, undele de șoc produse ar putea deteriora sau distruge aceste componente.
Prin introducerea benzinei în rezervorul de motorină, dezechilibrezi instantaneu echilibrul molecular al combustibilului vehiculului și reduci punctul de aprindere al combustibilului. Acest lucru poate duce la o aprindere prematură, ce poate provoca daune masive vehiculului.
Ceea ce se întâmplă dacă pui puțină benzină în loc de motorină nu este similar situației în care umpli complet rezervorul unei mașini diesel cu benzină, a doua situație fiind cea mai nefericită. Cu toate acestea, pentru a salva motorul, golirea și curățarea rezervorului sunt etape necesare, indiferent de cantitatea de combustibil greșit introdus în rezervor.
După curățarea rezervorului, pe parcursul primelor drumuri cu mașina, fii atent la martorii din bord care ți-ar putea semnala probleme nedetectate ale mașinii. Recapitulează semnificatia martorilor din bord pentru a putea identifica ce problemă semnalează aceștia și vezi ce opțiuni de remediere ai!
Ce poți face pentru a evita defectarea motorului în cazul în care ai pus benzină în loc de motorină
Există câteva lucruri pe care le poți face pentru a salva vehiculul de la daune iremediabile.
Dacă problema este depistată suficient de repede, motorul poate fi salvat. Însă, cu cât vei rula mai mult timp cu benzină în motorul diesel, cu atât este mai probabil ca motorul să fie complet distrus.
Cel mai bun lucru de făcut dacă alimentezi cu benzină un motor diesel este să nu-l pornești. Tractează mașina la un service specializat pentru a goli rezervorul de motorină.
Un accesoriu pentru remorcare ar putea să îți pară nefolositor până când ai ghinionul de a te afla într-o situație nefericită pe șosea. Pentru că paza bună trece primejdia rea, consultă oferta de carlige de remorcare și alege modelul potrivit pentru mașina ta!
Dacă ai pornit deja motorul, oprește-l imediat și tractează autovehiculul pentru a fi golit de combustibil.
Deteriorarea injectorului de combustibil poate cauza defecțiuni iremediabile. Cu toate acestea, un mecanic profesionist poate determina care părți ale motorului pot fi salvate și poate reconstrui motorul.
Așadar:
- Nu încerca să pornești motorul;
- Apelează un serviciu de tractare;
- Nu încerca să pornești contactul. Orice încercare de a întoarce cheia de contact va determina activarea pompei de combustibil și a injectoarelor de combustibil;
- Dacă ai pornit înainte să-ți dai seama de eroare, trage pe dreapta și apelează un serviciu de tractare;
- Du mașina la service. Rezervorul de combustibil va trebui golit complet și sistemul de alimentare va trebui curățat.
Atât timp cât vehiculul nu a fost pornit, benzina nu a contaminat niciunul dintre componentele interne.
Odată ce ai ajuns cu mașina la service, mecanicul va goli și va curăța rezervorul, va înlocui filtrele și va inspecta alte componente, cum ar fi injectoarele și pompa de combustibil.
Cum să previi incidentele precum alimentarea cu combustibil greșit
Cunoscând consecințele adăugării chiar și a unei cantități mici de benzină pe o mașină cu motor diesel, este esențial să găsești modalități de a-ți aminti ce combustibil să adaugi atunci când te afli la pompă.
Stațiile de benzină folosesc duze de dimensiuni diferite pentru a preveni confuziile. Cu toate acestea, o duză de benzină mai mică poate încăpea în rezervorul unui vehicul diesel.
Următoarele sfaturi te-ar putea ajuta să eviți alimentarea cu benzină în loc de motorină:
- Obișnuiește-te să verifici eticheta de pe capacul rezervorului. Pe aceasta ar trebui să scrie tipul carburantului.
- Codifică culoarea brelocurilor cheilor pentru a se potrivi cu acelea de pe pompele de combustibil. Acestea vor servi ca un ultim memento înainte de a porni.
- Când te afli la pompă, verifică întotdeauna dacă ai ridicat pistolul corect.
- Obișnuiește-te să fii atent la diferența dintre duzele pistolului de benzină și motorină înainte de a alimenta. Cunoașterea diferenței dintre cele două duze te va ajuta să faci o ultimă verificare în timp ce introduci pistolul, chiar înainte de a începe pomparea combustibilului.
Accesoriile potrivite pot îmbunătăți experiența generală a condusului, siguranța și valoarea mașinii tale. Consultă oferta de accesorii auto și pornește la drum pregătit pentru situații neprevăzute!
Ce se întâmplă dacă bagi motorină în loc de benzină în rezervor
Deoarece motorina este mai densă decât benzina, pompa de combustibil se va suprasolicita în încercarea de a deplasa amestecul motorină/benzină prin sistemul de alimentare. De asemenea, motorina nu va putea trece cu ușurință prin filtrul de combustibil. De fapt, cel mai probabil, acesta se va bloca. Și orice cantitate de motorină care ajunge apoi la motor va înfunda injectoarele de combustibil, făcându-le inoperabile.
Acest lucru va duce la blocarea și griparea motorului. Este posibil ca motorul pe benzină să funcționeze pentru o perioadă, dar doar pentru că încă mai funcționează cu benzina rămasă în conducta de combustibil.
Dacă nu porneşti motorul prin rotirea cheii poți scăpa cu daune minime prin golirea, spălarea și curățarea rezervorului de combustibil. Așadar, este important să nu pornești motorul. În clipa în care se întâmplă acest lucru, combustibilul contaminat este răspândit în tot sistemul de alimentare și în motor, iar factura de reparații crește exponențial.
Este necesară o atenție profesională și un tratament specializat pentru a spăla și elimina combustibilul greșit.
Acum, în perioada vacanțelor, dotează-ți mașina și cu o cutie portbagaj și asigură-te că drumurile tale decurg în cele mai bune și confortabile condiții!
Așadar, alimentarea cu benzină a unui motor diesel nu este o greșeală minoră, dar cu puțină atenție, poți evita să faci o transformi într-una foarte costisitoare.
Sursa foto: shutterstock.com, shutterstock.com, shutterstock.com, shutterstock.com
Comentarii
Lasa un comentariu
Adresa ta de email nu va fi publicata.